Τετάρτη 12 Μαρτίου 2008

Οχι άλλα mail

kathimerini.gr | Αιτία άγχους για τους εργαζόμενους τα πολ�: πλήρες άρθρο

Ο αριθμός ηλεκτρονικών μηνυμάτων που αναλογεί σε κάθε Βρετανό εργαζόμενο σημαίνει ότι θα χρειαζόταν τουλάχιστον τη μισή εργασιακή ημέρα να διαβάζει τέτοιου είδους μηνύματα.

Πρόσφατη μελέτη μάλιστα αναφέρει ότι το ένα τρίτο των εργαζομένων σε γραφεία πάσχουν από άγχος που προκαλείται από τον υπερβολικά μεγάλο αριθμό email που κατακλύζει τον υπολογιστή τους κάθε ημέρα. Ταυτόχρονα, μία άλλη εταιρεία ερευνών υπολόγισε ότι το κόστος ανάγνωσης των e-mail από τους εργαζομένους ανέρχεται σε 39 εκατομμύρια λίρες ετησίως.

Υπεύθυνος αυτής της επανάστασης στον τρόπο επικοινωνίας μεταξύ εργαζομένων, εταιρειών και χρηστών του Ίντερνετ εν γένει, είναι ο Ρέι Τόμλινσον ο κατασκευαστής του κώδικα που επέτρεπε την αποστολή e-mail μεταξύ δύο υπολογιστών για πρώτη φορά. «Είμαι υπερήφανος για αυτό που κατάφερα. Κατά μία έννοια ήταν κάτι πολύ απλό, έφερε όμως πολλές αλλαγές στη ζωή των ανθρώπων. Αυτό που δεν περίμενα ήταν το πόσο θα αναπτυσσόταν ως πρακτική η αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων».

Σκοπός του Τόμλινσον ήταν η δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ δύο απομακρυσμένων υπολογιστών. «Εκείνη την εποχή, ήταν δυνατή η επικοινωνία μεταξύ χρηστών που μοιραζόταν τον ίδιο υπολογιστή, όχι όμως η αποστολή ενός μηνύματος σε κάποιο μακρινό μηχάνημα».

Το πρόγραμμα που κατασκεύασε ο Τόμλινσον ήταν ένας κώδικας 200 γραμμών, στον οποίο πρόσθεσε το σύμβολο που έμελλε να γίνει το σήμα κατατεθέν του Διαδικτύου, το «@». Έτσι γεννήθηκε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Οι επιχειρήσεις αντιλήφθηκαν πολύ γρήγορα τις προοπτικές της νέας μορφής επικοινωνίας που δεν απαιτούσε χαρτί και, πάνω απ' όλα, ήταν άμεση.

Σύμφωνα με αναλυτές, η απλότητα και η αμεσότητα της νέας εφαρμογής λειτουργούσε ταυτόχρονα ως μειονέκτημα, αφού ήταν πολύ εύκολο για οποιονδήποτε να γράψει ένα email και να πατήσει το κουμπί αποστολής. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα το email είχε λάθος παραλήπτες και έφτανε σε λάθος χέρια στην άκρη του κόσμου σε ογδόντα περίπου δευτερόλεπτα.

Κατά μέσο όρο, περνούμε 52 ώρες το χρόνο διαβάζοντας και σβήνοντας άχρηστα email. «Το spam είναι όντως ένα πρόβλημα» παραδέχτηκε ο Τόμλινσον. «Μερικοί άτυχοι χρήστες βομβαρδίζονται από τέτοια email χωρίς να μπορούν να απαλλαγούν».

Σύμφωνα με τον Κάρι Κούπερ, σύμβουλο της βρετανικής κυβέρνησης σε εργασιακά θέματα, τα email είναι ένας από τους λόγους που προκαλούν άγχος στους εργαζόμενους. «Τα ηλεκτρονικά μηνύματα, τα blackberry, τα κινητά τηλέφωνα έχουν δημιουργήσει μία κατάσταση όπου ο εργαζόμενος είναι διαθέσιμος τελικά όλο το 24ωρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: