Πέμπτη 8 Μαΐου 2008

Επαναφορά της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Λεμεσού - Πειραιά


πέρ της επαναφοράς της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Λεμεσού - Πειραιά, τόσο για οικονομικούς όσο και για εθνικούς λόγους, τάσσεται η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, καθώς και ο Σύνδεσμος Καταναλωτών. Οπως αναφέρθηκε στην Επιτροπή, που συζήτησε το θέμα, το οποίο ενέγραψε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Αριστος Αριστοτέλους, πτυχές του θέματος αυτού θα συζητηθούν σε συνάντηση που θα έχει ο υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων Νίκος Νικολαΐδης με τον αρμόδιο Ελληνα υπουργό.Η Επιτροπή εισηγείται όπως η κυβέρνηση υποβάλει πρόταση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου αυτή να της επιτρέψει να καταβάλει κρατικές ενισχύσεις, ώστε η γραμμή αυτή να επαναλειτουργήσει, δεδομένου και είχε παλαιότερα τερματιστεί γιατί είχε κριθεί ως μη παραγωγική και ασύμφορη. Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρίαση, ο πρόεδρος της Επιτροπής, Ζαχαρίας Κουλίας, χαρακτήρισε αυτή τη γραμμή ως σημαντική, προσθέτοντας ότι η προσπάθεια που καταβάλλει η Επιτροπή είναι να εξευρεθεί κάποιος τρόπος, έστω και με επιδότηση από την ΕΕ, να γίνει μια σοβαρή προσπάθεια από πλευράς των αρμοδίων υπουργείων για να κινηθούν τα νήματα ώστε να ξαναλειτουργήσει η γραμμή. «Αν το καταφέρουμε, θα είναι θετικό και για πολύ κόσμο ο οποίος δεν μπορεί να ταξιδέψει με το αεροπλάνο για κάποιους λόγους», τόνισε και εξήγησε ότι για τους άγονους μήνες της γραμμής αυτής η Κυπριακή Δημοκρατία να έλθει αρωγός και ενδεχομένως και η Ελληνική Δημοκρατία, διότι είναι δίκαιο και σωστό να υπάρχει η γραμμή. Ο κ. Αριστοτέλους, εισηγητής του θέματος, εξέφρασε τη χαρά του γιατί το θέμα αυτό προβληματίζει το υπουργείο Συγκοινωνιών και ανέφερε ότι πτυχές του όλου θέματος θα «εξεταστούν σε συνάντηση του υπουργού Συγκοινωνιών και Εργων με τον αντίστοιχο Ελληνα υπουργό». «Εμείς από δική μας πλευρά πιστεύουμε ότι είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει να προωθηθεί το συντομότερο γιατί επηρεάζει μια μερίδα επιβατών, μια σημαντική μερίδα ταξιδιωτών και τουριστών που θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα. Τόσο για οικονομικούς λόγους, αλλά και για εθνικούς λόγους αυτή η υπόθεση θα πρέπει να προωθηθεί το ταχύτερο», πρόσθεσε. Αναφορικά με το κόστος λειτουργίας της γραμμής, ο κ. Αριστοτέλους είπε ότι οι αριθμοί που ακούστηκαν στην Επιτροπή «είναι πρόχειροι» και πρόσθεσε πως έχει ζητηθεί όπως γίνει πιο συγκεκριμένη μελέτη όσον αφορά το κόστος. Υπέρ της επαναλειτουργίας της γραμμής τάχθηκε και ο Θωμάς Καζάκος, γενικός διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, τονίζοντας ότι το όλο θέμα αφορά καθαρά την Κυβέρνηση η οποία θα πρέπει να λάβει και την πολιτική απόφαση. «Επειδή όμως η συγκεκριμένη διασύνδεση είναι πολυέξοδη και έχει καταστεί ακόμη πιο πολυέξοδη τα τελευταία χρόνια λόγω των αυξήσεων των λειτουργικών εξόδων των σκαφών αυτών, η μόνη λύση την οποία έχουμε εισηγηθεί είναι η χρησιμοποίηση νομότυπων μέτρων που προσφέρονται από την ΕΕ ειδικά γι' αυτό το σκοπό μέσω των κατευθυντήριων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές», είπε. Σύμφωνα με τον κ. Καζάκο, «η έκβαση της συζήτησης ήταν θετική, παρόλο που ακούσαμε κάποιες αρνητικές απαισιόδοξες θέσεις, για μας είναι θέμα καθαρά πολιτικής απόφασης κατά πόσον το κράτος θέλει να προχωρήσει σε αυτή την ενέργεια και ο τρόπος, είτε μέσω των κρατικών ενισχύσεων είτε άλλων συνδυασμένων μέτρων είναι και εφικτός και ευκταίος», συμπλήρωσε. Τέλος, αναφορικά με το κόστος της γραμμής, ο κ. Καζάκος είπε πως το Επιμελητήριο ανέλαβε να ετοιμάσει σχετική μελέτη και να την υποβάλει στην Επιτροπή τουλάχιστον σε μία εβδομάδα. Όπως επεσήμανε, το άρθρο 10 της κοινοτικής νομοθεσίας αναφέρει ρητά ότι μπορεί να δοθεί μια κρατική επιχορήγηση σε μια μόνο γραμμή και θα καλύπτει το 30% των λειτουργικών εξόδων για χρονική διάρκεια τριών ετών, κατά την οποία πρέπει να αποδειχθεί ότι η γραμμή θα είναι βιώσιμη να συνεχίσει και μετά την τριετία. Την υποστήριξή του προς την επαναλειτουργία της γραμμής εξέφρασε και ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, μέσω του Προέδρου του Πέτρου Μάρκου. «Οι λόγοι είναι πολλοί και κατά τη γνώμη μας επιβάλλεται η επαναλειτουργία της γραμμής», είπε, προσθέτοντας ότι ο Σύνδεσμος έχει λάβει πολλά τηλεφωνήματα από ανθρώπους που μπορούν να ταξιδέψουν με αεροπλάνα.
http://aktofylakas.blogspot.com/2008/05/blog-post_184.html

Δήλωση στρατηγικής συνεργασίας ΗΠΑ-Σκοπίων


Μετά την μη-πρόσκληση για την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ και τις έντονες αντιδράσεις στην γειτονική χώρα, η Ουάσιγκτον προσπαθεί να "χρυσώσει το χάπι" προσφέροντας συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας (Declaration of Strategic Partnership and Cooperation) .

Η συμφωνία που υπεγράφη την Τετάρτη στην Ουάσιγκτον περιλαμβάνει τρεις ενότητες σύμφωνα με το Μακεδονικό Πρακτορείο Πληροφοριών.
Η πρώτη ενότητα αφορά την βελτίωση της συνεργασίας σε θέματα εμπορίου και οικονομίας. Η δεύτερη αφορά την συνεργασία σε θέματα άμυνας και ασφάλειας και η τρίτη την εντατικοποίηση των σχέσεων μεταξύ των δυο κοινωνιών.

Στην συμφωνία γίνεται ιδιαίτερη μνεία στις κοινές προσπάθειες στον "πόλεμο" κατά της τρομοκρατίας και την κοινή βούληση για την προώθηση της διεθνούς σταθερότητας "όπως εκδηλώνεται από τις στρατιωτικές αποστολές της πΓΔΜ στο Ιράκ και το Αφγανιστάν".

Υπογραμμίζεται η "δέσμευση" των ΗΠΑ σε μια "ανεξάρτητη, δημοκρατική και ευημερούσα Μακεδονία". Τονίζεται ότι οι δυο χώρες αδημονούν για την ένταξη της πΓΔΜ στο ΝΑΤΟ "το συντομότερο δυνατόν".

Μετά την υπογραφή της συμφωνία η Αμερικανίδα ΥΠΕΞ Κοντολίζα Ράις αναφέρθηκε στην διαμάχη με την Ελλάδα για το όνομα.

"Η Μακεδονία είναι καλή φίλη των ΗΠΑ. Και η Ελλάδα είναι καλή φίλη των ΗΠΑ. Η μεγάλη μας ελπίδα είναι ότι με αρκετή βούληση, προσπάθεια και ευελιξία, το θέμα αυτό μπορεί να επιλυθεί διότι στη διάρκεια τη συνόδου του ΝΑΤΟ στο Βουκουρέστι κατέστη απόλυτα σαφές ότι τα μέλη του ΝΑΤΟ θέλουν να προσκληθεί η Μακεδονία να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ και ότι ελπίζουμε πως αυτό θα συμβεί το ταχύτερο δυνατό".

Η Ράις παρατήρησε πως στο πλαίσιο αυτό "ενθαρρύνουμε τον πρέσβη Νίμιτς να διπλασιάσει τις προσπάθειές του και ενθαρρύνουμε την Ελλάδα και τη Μακεδονία να εργασθούν επ' αυτού. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από την επίτευξη λύσης διότι η Μακεδονία δικαιούται την πρόσκληση που δεν μπόρεσε να λάβει στο Βουκουρέστι".
http://www.foreignpress-gr.com/2008/05/blog-post_08.html

Σπάταλοι Βρετανοί


Ούτε οι προειδοποιήσεις για την έλλειψη τροφίμων ή τους κινδύνους για το περιβάλλον, ούτε η άνοδος των τιμών των τροφίμων 4,7% από πέρυσι, ούτε η αύξηση του γενικότερου κόστους ζωής 15,5% από πέρυσι, φαίνεται να πτοούν τους Βρετανούς, που πετάνε στα σκουπίδια κάθε χρόνο τρόφιμα συνολικής αξίας 10 δισεκατομμυρίων λιρών… πάνω από 12 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με έρευνα κυβερνητικού προγράμματος για την αντιμετώπιση της σπατάλης, οι βρετανοί πετάνε καθημερινά 220.000 φρατζόλες ψωμί, 1,6 εκατομμύρια μπανάνες, 550 χιλιάδες κοτόπουλα, πάνω από 5 εκατομμύρια πατάτες, 660.000 αυγά, 1,2 εκατομμύρια λουκάνικα και 1,3 εκατομμύρια γιαούρτια. Τα περισσότερα δε από τα τρόφιμα αυτά που πετιούνται είναι άθικτα, συνήθως ξεχασμένα σε ντουλάπια και ψυγεία.

Το μέσο βρετανικό νοικοκυριό σπαταλά περίπου 535 ευρώ το χρόνο, ενώ αν πρόκειται για οικογένεια με παιδιά η σπατάλη φτάνει τα 610 ευρώ.

Ένας πιο ορθολογικός οικογενειακός προγραμματισμός, θα εξοικονομούσε χρήματα όχι μόνο για τις οικογένειες αλλά και για τα δημοτικά συμβούλια που ξοδεύουν περίπου 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο για την αποκομιδή των τροφίμων. Ενώ θα βάρυνε το περιβάλλον με 18 εκατομμύρια τόνους διοξείδιο του άνθρακα –το ίδιο αποτέλεσμα, δηλαδή, σαν να αποσύρονταν από τους βρετανικούς δρόμους το 20% των αυτοκινήτων.
Αλλά η κατασπατάληση αυτή δεν είναι αποκλειστική ευθύνη των καταναλωτών. Ο καθηγητής διατροφικής πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Σίτι του Λονδίνου, Τιμ Λανγκ είπε ότι τα βρετανικά σουπερμάρκετ είναι «καθεδρικοί της σπατάλης».

http://www.foreignpress-gr.com/2008/05/blog-post_2310.html

Σινο-Ιαπωνική Ιστορική συμφωνία

ΤΟΚΙΟ. Με μια ιστορικής σημασίας συμφωνία για τις επί χρόνια τεταμένες σινοϊαπωνικές σχέσεις, σφραγίστηκε η επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού Χου Ζιντάο, στην Ιαπωνία. Στη συμφωνία προβλέπονται μέτρα για τη διευθέτηση της διαφοράς μεταξύ των δύο χωρών, αναφορικά με το φυσικό αέριο στη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας καθώς και η θέσπιση ετήσιας σινοϊαπωνικής συνόδου κορυφής. Αξιοσημείωτο επίσης χαρακτηρίζεται το γεγονός, ότι στο πλαίσιο των συνομιλιών, μεταξύ των πρωθυπουργών των δύο χωρών, ο Γιασούο Φουκούντα συνέστησε στον Κινέζο ομόλογό του, Χου Ζιντάο, να συνεχίσει τις συνομιλίες με τους εκπροσώπους του Δαλάι Λάμα, του εξόριστου ηγέτη των Θιβετιανών, μετά τις διεθνείς διαμαρτυρίες κατά του Πεκίνου για την πολιτική καταστολής που εφαρμόζει στο Θιβέτ. Από τη πλευρά του πάντως, ο Χου Ζιντάο, έθεσε προϋπόθεση για τη συνέχιση των συνομιλιών, ο Δαλάι Λάμα να πάψει να επιδιώκει τη απόσχιση του Θιβέτ από την Κίνα και να μην υποκινεί πράξεις βίας. Ο Ιάπωνας πρωθυπουργός ευχήθηκε επιτυχία στην Κίνα για την οργάνωση της Ολυμπιάδας του ερχόμενου Αυγούστου χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει αν θα παρευρεθεί στην τελετή έναρξης.

Το Θιβέτ ήταν ένα μόνον από τα ακανθώδη ζητήματα της συνόδου, σκοπός της οποίας ήταν να εκτονωθεί η ένταση στις σχέσεις των δύο ασιατικών δυνάμεων. «Αμφότεροι πιστεύουμε ότι οι σχέσεις μεταξύ Κίνας και Ιαπωνίας εισέρχονται σε νέα περίοδο», τόνισε ο Χου Ζιντάο. Οπως σημειώνουν αναλυτές, αμφότεροι οι ηγέτες επιδιώκουν την επιτυχία της πρώτης επίσκεψης Κινέζου ηγέτη στην Ιαπωνία, από το 1998: ο Φουκούντα έχει χαμηλά ποσοστά δημοτικότητας, εξαιτίας των οποίων θα μπορούσε να αναγκαστεί να απομακρυνθεί από το αξίωμά του, ενώ ο Χου πασχίζει να δείξει στους Δυτικούς επικριτές του Πεκίνου ότι η χώρα του διαθέτει φίλους και συμμάχους.

Σύμφωνα με το ιαπωνικό πρακτορείο ειδήσεων Jiji, η συμφωνία για τη διευθέτηση της διαφοράς αναφορικά με την εκμετάλλευση του φυσικού αερίου στη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας, ενδέχεται να ανακοινωθεί το θέρος. Επίσης ο Φουκούντα δεσμεύτηκε να μην επισκεφθεί κατά τη διάρκεια της θητείας του, το Γιασουκούμι, το μνημείο των πεσόντων Ιαπώνων στον πόλεμο. Υπενθυμίζεται ότι κατά το διάστημα 2001-2006, η Κίνα διέκοψε τις πολιτικές επαφές σε ανώτατο επίπεδο, με την Ιαπωνία, εξαιτίας των επισκέψεων τού τότε πρωθυπουργού, Γιουνιτσίρο Κοϊζούμι, στο Γιασουκούμι, μνημείο το οποίο, κατά τους Κινέζους, εξυμνεί τον μιλιταρισμό. Η αποκατάσταση όμως του κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο χωρών, θα διαρκέσει τουλάχιστον μια δεκαετία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Λιου Τζιανγκιονγκ, ειδικού επί θεμάτων Ιαπωνίας στο πανεπιστήμιο του Πεκίνου. Αλλοι παρατηρητές ωστόσο σχολίασαν ότι δεδομένου ότι η Κίνα είναι πλέον ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ιαπωνίας, εκτοπίζοντας από τη θέση αυτή, τις ΗΠΑ, οι πολύ σημαντικές πλέον οικονομικές τους σχέσεις, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση θετικού πολιτικού κλίματος.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_1_08/05/2008_269055

Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας στην Γερμανία


Διάλογο για την υπεράσπιση των συμφερόντων της Γερμανίας, μέσω της ενδεχόμενης δημιουργίας Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας, το οποίο θα εποπτεύει υπουργεία και υπηρεσίες για την εφαρμογή της εσωτερικής και της εξωτερικής πολιτικής, εγκαινίασε το χριστιανοδημοκρατικό κόμμα της Γερμανίδας καγκελαρίου, Ανγκελα Μέρκελ. Είναι η πρώτη φορά που κυβερνών κόμμα της Γερμανίας, με σχετικό έγγραφο στο οποίο περιγράφει τα συμφέροντα της Γερμανίας και αναπτύσσει τους τρόπους με τους οποίους σκοπεύει να τα υπερασπιστεί, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της συμμαχίας με τις ΗΠΑ, τάσσεται υπέρ της δημιουργίας ανάλογης υπηρεσίας. Σύφωνα με το 19 σελίδων έγγραφο, με τίτλο «Στρατηγική για την Ασφάλεια της Γερμανίας», η χώρα αντιμετωπίζει πέντε προκλήσεις: τον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας, τη διάδοση των πυρηνικών, την ασφάλεια της ενέργειας και των αγωγών, την κλιματική αλλαγή και την πρόληψη των συγκρούσεων. Ως τώρα, τον προσδιορισμό των συμφερόντων της Γερμανίας, είχαν αναλάβει ινστιτούτα έρευνας. Τον περασμένο χρόνο, τόσο η γερμανική κυβέρνηση όσο και το γερμανικό υπουργείο Αμυνας είχαν δώσει στη δημοσιότητα εκτενείς αλλά γενικόλογες αναλύσεις χωρίς να αναφέρονται σε πολιτική και στρατηγική. Πράγματι όλες οι γερμανικές κυβερνήσεις απέφυγαν να προχωρήσουν σε διάλογο για τα συμφέροντα της χώρας. Για δεκαετίες εξάλλου τα εθνικά συμφέροντα της Γερμανίας ήταν συνδεδεμένα με την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση και με τη διατλαντική Συμμαχία, την οποία εκπροσωπεί το ΝΑΤΟ.
http://strategy-geopolitics.blogspot.com/2008/05/h_07.html

Σύμπτωση ή κάτι παραπάνω η συζήτηση για δημιουργία Πυρηνικού εργοστασίου στην Ελλάδα;;;;


Τουρκικές και ξένες τράπεζες έχουν ξεκινήσει επαφές με το Υπουργείο Ενέργειας σχετικά με το θέμα της κατασκευής σταθμού παραγωγής πυρηνικής ενέργειας στην περιοχή Ακκουγιού. Συγκεκριμένα, ενώ τράπεζες από τις ΗΠΑ, την Αγγλία και το Ισραήλ λαμβάνουν από το αρμόδιο Υπουργείο πληροφορίες σχετικά με το δημόσιο διαγωνισμό, διατυπώθηκε το αίτημα παροχής δανείου στις τουρκικές τράπεζες Halkbank και Vakifbank. Το κόστος της παραγωγής του πυρηνικού σταθμού υπολογίζεται γύρω στα 8 δις. δολάρια, με πιθανότητα απόκλισης 25%, που σημαίνει ότι το κόστος μπορεί να μειωθεί στα 6 ή να αυξηθεί στα 10 δις. δολάρια. Το οικονομικό αυτό μέγεθος καθιστά επιτακτική την ανάγκη εξεύρεσης πλέον της μιας πηγής χρηματοδότησης. Τέλος, αναφέρεται ότι, ενώ η καναδική εταιρεία AECL, η ιαπωνική Hochu, η γαλλική Vinci Corp και η βελγική Suez-Tractabel έχουν ενημερωθεί για τους όρους του διαγωνισμού, ενώ στελέχη των τουρκικών εταιρειών Enka, Calik, Sabanci και Zorlu βρίσκονται σε επαφές με το Υπουργείο, προκειμένου να ενημερωθούν για το διαγωνισμό.
http://strategy-geopolitics.blogspot.com/2008/05/blog-post_9942.html

Μέσα χαμόγελα, έξω προκλήσεις

Η εξωραϊσμένη εικόνα των ελληνοτουρκικών σχέσεων, την οποία προέβαλαν οι υπουργοί Εξωτερικών των δύο χωρών, Ντ. Μπακογιάννη και Α. Μπαμπατζάν, χθες, στο Στρασβούργο, «θόλωσε», καθώς την ίδια στιγμή συνεχιζόταν η συνήθης δραστηριότητα της τουρκικής αεροπορίας στο Αιγαίο, με δύο σχηματισμούς από 17 μαχητικά να προβαίνουν σε δέκα παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου στο Βόρειο και στο Κεντρικό Αιγαίο.


Η συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών της Ελλάδας και της Τουρκίας έγινε στο περιθώριο της υπουργικής συνόδου του Συμβουλίου της Ευρώπης στο Στρασβούργο, διήρκεσε περίπου 45 και, όσο κι αν αυτό είναι ιδιαίτερα ασυνήθιστο για ελληνοτουρκικές συναντήσεις, ήταν κατ ιδίαν (είναι χαρακτηριστικό ότι ο διευθυντής ελληνοτουρκικών του ΥΠΕΞ, πρέσβης κ. Κακλίκης, συνόδευε την κ. Μπακογιάννη αλλά και αυτός έμεινε εκτός της συνάντησης) και χωρίς ατζέντα.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η κ. Μπακογιάννη, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το εάν έπειτα από τόσες συναντήσεις διαβλέπει κάποια αλλαγή συμπεριφοράς στα θέματα Αιγαίου και του Πατριαρχείου, απάντησε ότι έθεσε τα θέματα αυτά, αλλά έσπευσε να κατεβάσει τον πήχη των προσδοκιών και να δικαιολογήσει την έλλειψη προόδου, λέγοντας ότι «η βελτίωση των ελληνοτουρκικών σχέσεων δεν είναι εκατοστάρι αλλά μαραθώνιος».

Στις δημόσιες δηλώσεις των δύο υπουργών, που περίσσευαν οι αμοιβαίες φιλοφρονήσεις, δόθηκε έμφαση στην υλοποίηση των ΜΟΕ που έχουν αποφασισθεί, στην οικονομική συνεργασία, ενώ εκφράστηκε η υποστήριξη στις προσπάθειες των «δύο ηγετών» στην Κύπρο για εξεύρεση λύσης.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην αναμενόμενη επίσκεψη του ΑΓΕΕΘΑ στρατηγού Δ. Γράψα στην Αγκυρα αλλά και στην πρώτη κοινή άσκηση έρευνας και διάσωσης, η οποία θα γίνει εντός του Μαϊου.

Σύμφωνα με ελληνικές πηγές, τονίστηκε στον κ. Μπαμπατζάν η ανάγκη για «αυτοσυγκράτηση» της τουρκικής αεροπορίας εν όψει και της έναρξης του μορατόριουμ τον Ιούνιο (αν και οι παραβιάσεις ουδεμία σχέση έχουν με το μορατόριουμ, το οποίο αφορά μόνο τη διεξαγωγή ασκήσεων), αλλά η απάντηση που δόθηκε από τουρκικής πλευράς ήταν η γνωστή (σ.σ.: δεν θεωρούνται παραβιάσεις οι κινήσεις των τουρκικών μαχητικών μέχρι τη ζώνη των έξι ν.μ., ούτε παραβιάσεις του FIR Αθηνών η είσοδος στο Αιγαίο τουρκικών μαχητικών χωρίς την κατάθεση σχεδίων πτήσης).

Για τη Θράκη
Σύμφωνα με την ελληνική πλευρά, ο κ. Μπαμπατζάν δεν έθεσε (σε αντίθεση με ό,τι παγίως πράττει η Αγκυρα την τελευταία τουλάχιστον τριετία) θέμα Θράκης.

Ο κ. Μπαμπατζάν, σύμφωνα με πληροφορίες, δικαιολόγησε την κωλυσιεργία εφαρμογής του νόμου για τα ευαγή μειονοτικά ιδρύματα στην Τουρκία (που αφορά χιλιάδες περιουσίες ελληνικών ιδρυμάτων), επικαλούμενος την παραπομπή του νόμου στο Συνταγματικό Δικαστήριο, ενώ οι δύο υπουργοί συμφώνησαν να συνεχίσουν να παρακολουθούν την πορεία των διερευνητικών επαφών, ο 39ος γύρος των οποίων γίνεται σήμερα στην Κωνσταντινούπολη.

Χθες, πάντως, η ελληνική πρεσβεία στην Αγκυρα προέβη σε διάβημα διαμαρτυρίας στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών για τις υπερπτήσεις που έκαναν την Τρίτη τουρκικά μαχητικά στο Φαρμακονήσι.

ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11378&subid=2&tag=8777&pubid=946415

Και η Ρωσία κυρώσεις στο Ιράν

Διάταγμα το οποίο προβλέπει την επιβολή από τη Ρωσία των νέων κυρώσεων που αποφάσισε το Συμβούλιο Ασφαλείας κατά του Ιράν, υπέγραψε τη Δευτέρα ο Βλαντιμίρ Πούτιν, δυο ημέρες πριν εγκαταλείψει την προεδρία, ανακοίνωσε σήμερα η ρωσική προεδρία.

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ ενέκρινε στις 3 Μαρτίου απόφαση που προβλέπει αυστηρότερες κυρώσεις κατά του Ιράν για την άρνησή του να διακόψει τις δραστηριότητες εμπλουτισμού του ουρανίου.